2015. december 4., péntek

Barbara - vessző

A Barbara-vessző vagy Borbála-ág hajtatása egy már-már feledésbe merült hagyomány. Én még középiskolás koromban hallottam róla először és mivel a nevemhez kötődő népszokásról van szó, természetesen egy életre megjegyeztem :)


Már tavaly is terveztem, hogy témához illő manikűrrel készülök a mai napra, de valamiért kimaradt.

Idén viszont már előre gondolkoztam, remélem nem bánjátok ;-)

December negyedikének legfontosabb népi hagyománya a Borbála-ág (vagy Barbara-vessző) vágása, amivel a hajadonok jósolhatják meg maguknak a legégetőbb kérdésre a választ, vagyis, hogy rövid időn belül férjhez mennek-e.

Ezen a napon ágat kell törni egy gyümölcsfáról vagy orgona bokorról, amit aztán vízbe téve leshetünk, hogy kivirágzik-e vajon Karácsonyig? Ha igen, akkor nincs miért aggódni, közel a lagzi ;-)

(Bizonyos tájegységeken nem a férjhezmenetelt, hanem a bőséges termést jósolták meg vele előre, de az nem olyan romantikus, bár szintén hasznos infó :D) forrás


Hogy a manikűrről is írjak pár szót: Az ágacskát én virágzó cseresznyeágnak képzeltem el, de valahogy bele kellett csempésznem a decemberi időt is, különben egy szimpla tavaszias manikűr lenne csak az eredmény, ezért első lépésként kék-lila-szürke átmenetet készítetetm a körmeimre.

Ezt követte egy kis hópihe minta, szigorúan nyomdázva (Pet'la Ho-Ho-Ho), majd ecsetet ragadtam és megfestettem az ágakat egy sötétbarna Rose Nail lakkal. Ezután fogtam a pontozómat és először halvány rózsaszín, majd egy élénkebb pink lakkal felpöttyöztem a virágokat is az ágakra.


Sajnos csúnyán felbubisodott a fedőlakkom, ezért le kellett mosnom az egészet, pedig ezt szívesen hordtam volna pár napig, mert ugyan szokatlan kombináció, de nagyon hangulatos lett szerintem :)


Ti ismertétek eddig ezt a népszokást? Esetleg valamilyen más formában? :)

2 megjegyzés:

  1. Mik vannak :) Szép a manikűr, sokat dolgozhattál vele.

    VálaszTörlés
  2. Nem ismertem ezt a népszokást, de ez a mani csodaszép! :) Imádom benne az alap és a minta jellegének ellentétes mivoltát, mert elmélkedésre késztet, és ettől több, mint egyszerű díszítés körmökön, művészi értéke van, gratulálok, mesés! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...