2013. július 23., kedd

Szabályok

Bevezettem pár szabályt, amik mind a körmeim védelmét és erősítését célozzák. Igyekszem betartani őket… több kevesebb sikerrel.

Lássuk, hogy mik is ezek:

  1. Ne áztasd hosszan!
Az enyémhez hasonló vékony, hajlékony és szakadékony (van ilyen szó??:) ) körmöknek az egyik legnagyobb ellensége a víz. Úgy gondolom a takarító szerek sem épp kíméletesek hozzá ezért beszereztem egy háztartási gumikesztyűt
350 ft volt 2 pár a közeli eurós boltban. Amióta ez megvan, csak ebben mosogatok, illetve takarítok. Még szoknom kell az érzést.
Természetesen kézmosás, fürdés és hajmosás közben vizes lesz az én kezem is, de igyekszem odafigyelni rá, hogy ne áztassam feleslegesen a körmeimet. A felpuhult köröm sajnos nagyon sérülékeny. Ilyenkor fokozottan figyelnem kell rájuk, mert elég egy rossz mozdulat és volt-nincs köröm…Kicsit várok, hogy visszakeményedjenek, mielőtt bármibe belekezdenék.

Fontos a megfelelő hidratálás is. Az E vitaminos kézkrémeket meghálálja a körmöd :)

  1. Ne használd eszközként
Gondolom nem én vagyok az egyetlen, aki hajlamos a körmét különböző körmöt nem kímélő dolgokra használni. Na erről kellene leszoknom …
Nem kell itt komoly dolgokra gondolni: Én például hajlamos vagyok a matricákat/árcédulákat körömmel leszedni bármilyen termékről és azt is nehezen állom meg, hogy mosogatás közben ne a felpuhult körmeimmel próbáljam leszedni a tányérhoz makacsabbul ragaszkodó szennyeződést a csap szélén pihenő dörzsi helyett :)
Rossz szokás, próbálok felhagyni vele.

(Kép forrása itt)


  1. Figyelj oda mit eszel/iszol
Az egészséges és erős körmökhöz szervezetünknek szüksége van megfelelő vitaminokra (A, B, C, E), folsavra, cinkre, és kálciumra. Ezért ajánlott minél több friss zöldség és gyümölcs, máj, és natúr tejtermékek fogyasztása. Fontos a megfelelő folyadékbevitel is. Persze az sem mindegy, mit iszunk. Kerüljük az agyoncukrozott löttyöket és igyunk inkább vizet, gyümölcslét, zöld teát.  Hogy kinek mennyi folyadékra van szüksége naponta, az függ az egyén nemétől, korától, életvitelétől sőt az aktuális évszaktól is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...