2015. január 4., vasárnap

Könyvmoly TAG

Az idei évben szeretnék pár új fajta bejegyzést bevezetni. Az egyik ilyen a különböző tagek kitöltése.

Ez az első ilyen jellegű bejegyzés a blogon, de azt hiszem fogja még pár követni. Rögtön egy olvasással kapcsolatosat választottam még pedig Megaera blogjáról.

Forrás
1) Hogy találsz új olvasnivalókat?
Régen ismerősök ajánlása alapján illetve a könyvtárba beszabadulva random polcról lekapkodásos módszerrel kerestem új olvasnivalókat.



Amióta rátaláltam a moly.hu-ra azóta viszont onnan választok.
Nagyon szeretem ezt az oldalt. Az egyik kedvenc funkcióm a kihívások rendszere, ahol különböző témájú kihívásokra tudunk jelentkezni. Sok remek könyvet olvastam már ezek miatt, amikről amúgy lehet, hogy soha nem is hallottam volna.

Ha meglesitek az ottani várólistámat, akkor láthatjátok, hogy elég sok féle témában olvasok. Illetve ezek még csak tervezett olvasások.

A tavalyi évben olvasott könyveimet pedig ITT tudjátok megnézni :)


 2) Miért kezdtél olvasni?
Hm... kiskorom óta imádok olvasni. Nekem soha nem volt teher a kötelező olvasmány sem az iskolában (na jó a Kőszivű ember fiai az volt...). Az Egri csillagokat például a mai napig imádom.

Valószínűleg az is közrejátszik, hogy mindig előttem volt a pozitív példa. Anyukám elég sokat olvasott előttem, így nekem is természetes volt hogy egy mesekönyvvel/ifjúsági könyvvel bekuckózzak mellé és együtt olvasgassunk.
Forrás
3) Hogy változott az ízlésed az elmúlt évek során?
A korábbi évekhez képest több sci-fit és klasszikus irodalmat olvastam/olvasok. A romantikus regényeket viszont háttérbe szorítottam. A fantasy továbbra is szívem csücske és szívesen veszek a kezembe különböző misztikus lényekről szóló regényeket. Még az Alkonyatot is :P
4) Milyen gyakran veszel könyveket?
Na ezt tudnám megmondani. Szóval ritkán. Többnyire e-book readeren vagy könyvtárból kikölcsönzött, esetleg ismerőstől kölcsön kapott könyveket olvasok. Megvenni csak a nagy kedvenceimet szoktam. Sajnos kevés helyem van, így hiába is álmodozok nagy könyvgyűjteményről, a könyvtárszoba még várat magára :)

Forrás
5) Hogyan reagálsz, ha nem tetszik egy könyv vége?
Nos az attól függ, hogy a könyv eleje mennyire tetszett. Ha egy normál egy kötetes műről van szó, akkor azért egyszerűbb a helyzet. Igazából csak annyi, hogy nem olvasom el újra... SOHA.

Viszont ha egy sorozatot csesznek el, akkor azért morgolódok. Az éhezők viadala trilógiánál például szerintem a harmadik könyvvel az egész a trilógia el lett cseszve. A reakciómat itt olvashatjátok :)
Meg sem vettem végül a könyveket, pedig az első két rész után még kívánságlistás volt. A harmadik után viszont úgy döntöttem, hogy nem kell egy sem :) 
Forrás
Hát én így reagálok, ha nem tetszik a könyv vége :)

6) Meg szoktad lesni a könyv végét?
Nem, soha. Becsszó :)

Forrás
7) Puha borító vagy kemény kötés?
Inkább a kemény kötés. A könyv érdekében. Főleg ha izgalmas, mert akkor mindenhova viszem magammal. A gyengébb idegzetűek ne olvassák tovább de még a kádba is!! :)
Forrás

8) Hol és mikor olvasol a legszívesebben?
Este, tv-zés helyett, ágyban, párnák közt. Nyakig betakarózva és mindenféle fura pózokba kitekeredve :)

Forrás
9) Mik azok a hülye apróságok, amik a legjobban kiborítanak egy könyvben?
A fordítási hibák pl amikor más könyveket vagy filmeket rosszul fordítanak (Ha eljön Joe Black című filmből például így lett Randevú Joe Blackkel). Az ilyenektől falra mászom, de a gépelési hibák is zavarnak. 
Ha könyvtári könyvről van szó, akkor pedig a belefirkálások és a kitépett lapok. Tényleg, aki ilyen barbár az minek jár könyvtárba? És mit ártott neki az a szerencsétlen könyv???

Forrás
10) Mi az, amivel azonnal rabul ejt egy könyv?
A történettel? Mi mással? Na jó egy szép borító is sokat dob rajta. Főleg ha passzol is a sztorihoz. 

De igazából a történet tálalásának a módja az, ami számomra fontos. Lehet akármilyen jó az alapötlet, ha gagyin van megírva nem lesz a kedvencem.


Bónuszként mutatok két képet anyukám cicájáról, aki szereti rabul ejteni a könyveket:

 Ő így szokott velem olvasni, illetve inkább meggátolni, hogy olvassak :)



Nos ezek lennének az én válaszaim. Ha tetszik a téma töltsétek ki ti is :)

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...