2015. június 21., vasárnap

Heló turiszt! - Tihany, levendula fesztivál

Tegnap Tihanyban jártunk és végre sok éves várakozás után meglátogattuk a levendula fesztivált. Eddig mindig későn kapcsoltam és már július közepén jutott csak eszembe, hogy menni kellett volna rá, de idén végre máshogy alakult :)

A levendula ültetvény
A fényképezőgépemet itthon felejtettem természetesen, ezért csak pár telefonos képet lőttem. Remélem azért ezeken is átjön a hangulat :)


Elsőként a levendula ültetvényt látogattuk meg. Mivel én nem akartam levendulát szedni ezért itt nem is időztünk sokáig. A parkolás egyébként ingyenes és "Szedd magad" elven működik a szüretelés. Ehhez mindössze egy papírtáskát kell vennünk a helyszínen 2000 ft-ért, más költsége nincs a dolognak. 
A zacskóba ránézésre elég sok virág fér, így szerintem megéri azoknak akiknek sok vágott virágra van szükségük. 

A méhecskék is élvezték a helyzetet :)
A levendula csak az itt megvásárolt táskába gyűjthető. Metszőollót vigyetek magatokkal, ha ti is meglátogatjátok az ültetvényt ;-)

Sajnos idén a nagy érdeklődés miatt idő előtt betakarították az összes virágot, ezért a szedd magad akcióban idén már nem tudtok részt venni, de a városban több helyen és a fesztivál fő helyszínén is lehet kisebb nagyobb csokrokat kapni pár száz forintért ;-)

Az ültetvény után mi egyenesen a Belső-tóhoz vettük az irányt, ugyanis ez az egyik fő helyszíne a fesztiválnak. 


Hatalmas téren körben kis fehér sátrakban árulják a különböző kézműves portékákat és levendulás finomságokat, a kilátás pedig szerintem igazán pazar innen is. Nézzétek csak:


Az árusok fő profilja érthető módon a levendula köré összpontosult. Rengeteg szebbnél szebb dolgot láttunk és szagoltunk (és kóstoltunk). Nagyon nehéz volt választani, hogy milyen emlék vagy használati tárgyat vásároljak, de azért sikerült. A bejegyzés végén mutatom, hogy mik jöttek haza velem ;-)

A levendula mellett ásványokkal, népi viseletekkel, kézzel készült táskákkal, cuki baglyos párnácskákkal, natúr kozmetikumokkal és még sok más klassz kézműves vagy natúr termékkel készültek az árusok. Az ember tényleg csak kapkodta a fejét ennyi szépség és finomság láttán :)



Mi 10-11 óra körül érkeztünk, már ilyenkor is nehéz volt parkolni de legalább nem volt nagy tömeg, így minden standhoz odafértünk.

Én végül csak itt vettem egy kis csokor levendulát. Ha jól emlékszem 400 forintba került. Ennél többre jelenleg nincs is szükségem úgyhogy szerintem jó vételt csináltam :)

Virágom, viiráágom :)
Szinte minden ételes és italos standnál kaphatunk levendulával ízesített valamit. Én limonádét ittam és ilyen cuki kunkori krumplit ettem hozzá (ez épp sajtos volt :P).

Nyamm :)
Mivel tudtam, hogy később még megyünk ebédelni is, így csak nasizgattam és komolyabb ételt nem ettem, de az izmosabb kajákból (sült kolbász, kenyérlángos, sült halak) is szép volt a felhozatal. Természetesen a vattacukor és a jégkása sem maradhat el egy ilyen rendezvényről. Én azonban itt még csak a sós dolgokat kívántam :)

Na jó azért a helyszín elhagyása közben felfedeztem egy eperfát a kapu mellet és muszáj volt egy szemet csennem róla. Gyerekkorom óta nem ettem ilyet, pedig a dédim udvarán álló fát rendszeresen legelgettem, amíg ki nem vágták :)


Miután kisétáltuk magunkat és megvettünk mindent, amit akartunk, elindultunk az apátság felé, van ugyanis ott egy geoláda, amit mindenképp be akartam gyűjteni :)

Útközben megálltunk fagyizni az Erzsike fagyizónál. Ha arra jártok a paleo erdei gyümölcsös fagyijukat mindenképp kóstoljátok meg. Isteni :) Én most mákos gubás ízesítésűvel párosítottam.


Bár ezeket a meredeken emelkedő, szűk és kanyargós utcákat nem tudom megszeretni, a kilátás mindenért kárpótol :)


 Közeledünk:


A virtuális geoládát rögtön megtaláltuk, így újabb ponttal bővült a geocachinges térképecském :)

A nap többi részén már nem nagyon készítettem képeket, ezért inkább megmutatom, hogy miket vásároltunk. 
Szerintem ezen termékekkel a levendula fesztiválon kívül is találkozhattok, ezért úgy gondoltam érdemes írni róluk pár sort :)

A zsákmány :)
Elsőként arról írnék, amiről nem készítettem külön képet. Ez pedig egy pici levendula palánta. Több fajtát is árultak a Belső-tó partján (angol, francia, lila vagy rózsaszín virágú).
Az áruk 600 ft-nál kezdődött. Ez a képen látható méretű növény is ennyibe került. A nagymamámnak vettem a közelgő névnapjára. Már csak valami szép csomagolást kell kerítenem neki :)

Mágnes (2-300 ft)
Minden helyről, ahol a párommal megfordulunk hozok egy hűtőmágnest. Egyelőre még bőven van hely a hűtőnkön, de "öreg" korunkban biztos jó lesz ránézni a kis mágnesekre, amik egy pillanatra felidézik a sok szép élményt, amit együtt éltünk át :)

Levendula csokor (400 ft)
Fentebb már mutattam, hogy vettem egy kis csokor levendulát. Szinte minden 3-4. árusnál lehet kapni különböző méretben és díszítéssel. Sokszor a pult alatt a földön van egy nagy kosárban a sok szép virág.
Az árban elég nagy a szórás. Az enyém 400 ft-ba került, de láttam 1800 ft-s csokrot is. Igaz, az egy szépen díszített csipkés, kicsit vintage stílusú tölcsérben volt kapható.

Száraz levendulával töltött zsákocska (3-400 ft)
Természetesen a kis szárított levendulával töltött apró zsákocskák, párnácskák vagy épp bagoly figurák sem maradhattak el. Én ezt a pici zsákot hoztam haza, pontosabban kettőt a szekrény illatosítására. Fincsi :)

Ha már a fincsiségeknél tartunk vettem pár üveg lekvárt is. Naná, hogy levendulás ízesítésűeket ;-)

Tündérsziget levendula zselé (1050 ft)

A levendula zselét Ritának vettem, mert megkért, hogy ha látok valahol mindenképp hozzak neki. A helyszínen vásárlás előtt meg is lehetett kóstolni. Nagyon szimpatikus és kedves volt az eladó hölgy is, a lekvár pedig isteni finom. Bár az ára kicsit húzós, de a többi lekvár is hasonló árakon mozgott más standokon. 

Évente egyszer belefér :)

Sajnos a páromnak nem nagyon ízlett a sima levendulás, ezért itthonra csak az epres-levendulásból vettünk. Ez is isteni finom, remélem sose fogy el :)

Tündérsziget házi eperlekvár levendulával (1050 ft)
A Tündérsziget termékeiről bővebben itt olvashattok : LINK
A lekvárok mellett natúr kozmetikumokat, szörpöket, teakeverékeket is lehet tőlük vásárolni. Én már bánom, hogy a teakeverékeikre nem fordítotam több figyelmet :)

Amire viszont nagyon is figyeltem, az az Ibi csoki, ami tartósítószer és adalékanyag mentes házicsoki. Kézzel készül, eredeti erdélyi recept alapján.
Ennél a standnál is elmondható, hogy nagyon kedvesek voltak az eladók. Az arra járók ingyenes csokikóstolót is kaptak, ami naggyon finom volt. 


Én ezt a rózsa formájú levendulás fehércsokit választottam tőlük, 499 forintba került darabja, de volt 300 forintért puncsos-kakaós szelet is (többek között). Anyukámék arra csaptak le, sajnos nem sikerült időben lefotóznom, ezért mutatok inkább még egy képet az én csokimról :)



Az Ibi csokiról bővebben itt olvashattok: LINK, de a facebookon is követhetitek őket :)
Én nagyon örülök, hogy összefutottam velük ezen a rendezvényen, mert korábban kóstoltam már a kakaós-diós csokijukat ami nagyon-nagyon finom, de akkor csak egy ismerősöm kínált meg belőle és a csomagolást nem is láttam igazán. Most már viszont jól meg van jegyezve a nevük :D

Végül, de nem utolsó sorban az utolsó pillanatban vettem egy kecsketejes krémet is, természetesen némi levendula hozzáadásával készült ez is. Volt uborkás, körömvirágos és natúr verzió is, de nekem most ez kellett :)


1500 forint volt egy tégely, ami 65%-ban kecsketejet tartalmaz. Az eladó fel is hívta a figyelmemet rá, hogy midnenképp hűtőben tároljam és nagyjából fél év alatt igyekezzek elhasználni. Nagyon finom tejes-levendulás illata van, kicsit még a napraforgóra is emlékeztet, nem tudom miért :)


Igen, az ára elég húzós, ráadásul tele sincs a tégely. Picit csalódott vagyok, mert azt reméltem, hogy legalább tele töltik :(

A Tina Varázs termékeiről bővebben itt olvashattok: LINK
A krémeken kívül szappanok készítésével is foglalkoznak. Édesanyám azt vásárolt magának, ha jól emlékszem 900 ft-ért.

A webshopban egyébként kedvezőbb áron juthattok hozzá a termékeikhez. Ha beválik a krém, én is innen fogom beszerezni az utánpótlást ;-)


Ti jártatok már a levendula fesztiválon? :)


2 megjegyzés:

  1. Jó kis nap lehetett. Nálunk az a gyümölcs szeder. Hűtőmágnest mi is szoktunk venni, rengeteg van, más is hoz nekünk, mert olcsó és mégis ajándék.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez csak nagyon hasonlít a szederre, de nem ugyanolyan, én legalábbis szedernek a bokron növő bogyós gyümit ismerem (ezt:http://hirhatar.com/wp-content/uploads/1194_rubus_fruticosus_loch_ness_loch_ness_tusketlen_fekete_szeder_l.jpg)

      Ami az eperfán nő, az meg simán eper (ilyen:http://p2.vatera.hu/photos/7f/05/37c7_6_big.jpg)

      Az eper hosszúkásabb és nem olyan szép kerek bogyókból áll hanem csoffadtabbakból. De mindegy, hogy hogy hívjuk őket, mindkét gyümölcsöt nagyon szeretem :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...