2015. október 24., szombat

TIPP: Körömmatrica - rajzolva

Tegnap írtam róla, hogy felfedeztem egy új eszközt a körömdíszítésben, ez pedig nem más, mint a zselés toll. 
Annyira rákattantam a dologra, hogy ma is agyaltam rajta egy picit, mert bár a bal kezemre egész jól boldogulok vele a jobb kezemre továbbra is béna, nyomi esetlenke mintákat tudok csak készíteni. 

Aztán beugrott a stamping decal techinka amivel előre meg lehet csinálni akár minden körömre a kívánt motívumot. 
Én ezt nem a nyomdapárnán, hanem egy önzáró zacskón szoktam készíteni nyomdázott mintáknál is, úgy gondoltam, hogy a rajzolós módszert is így fogom elsőként kipróbálni. És bevált ;-)

szükséges eszközök
Tudom, hogy egy kép többet mond 1000 szónál, de azért szövegesen is leírom a folyamatot nektek :)


Ezekre lesz szükségetek:
- zselés toll
- színtelen lakk
- önzáró tasak vagy genotherm=bugyi=iratlefűző
- színes lakk (opcionális)
- kép a válaszott motívumról (opcionális)

a végeredmény
Elsőként el kell dönteni, hogy milyen mintát szeretnénk a körmeinkre varázsolni. Ez lehet akár szabadkézi rajz/írás is vagy bármilyen nyomtatott kép/szöveg. 
Ezzel a módszerrel különleges betűtípusokat vagy akár rajzfilmfigurákat is körömre vihetünk, csak a fantáziánk és körmünk mérete szab határt. 
Tipp: ekkora méretben nem érdemes túl részletgazdag képet választani mert könnyen összefolyhatnak a vonalak és a színek. 

A példához én női ajkakat választottam egy újságból kivágott képről.

A lépések:
1. A zacskóra kentem egy réteg színtelen lakkot (körömnyi méretben) és megvártam, hogy megszáradjon.

2. A lakkos részt a kép fölé igazítottam és zselés tollal átrajzoltam a száj kontúrját.

3. Ismét vártam egy picit, hogy a zselé kicsit szikkadjon, majd kitöltöttem a választott színnel a formát. Ehhez egy pontozót használtam, de bármilyen nektek kényelmes kis fejű eszköz alkalmas rá, akár egy fogpiszkáló is ;-)

4. Amíg vártam, hogy megszáradjon a matricám, kilakkoztam a körmömet egy a "rúzs"-tól eltérő színnel. 

5. Miután a matricánk teljesen megszáradt gond nélkül lehúzható a fóliáról/zacskóról. Én körbe is vágtam picit a felesleges színtelen lakkos részeket az ajak körül. Teljes körmös mintánál érdemes a köröm formájára igazítani ;-)

6. Mivel még picit nedves volt a körmömön a lakk, a "matrica" is könnyen rögzült. Az egész manikűrt egy közepesen vastag színtelen fedőlakk réteggel fixáltam.


5 megjegyzés:

  1. Zseniális... Lassan nekem is be kell szereznem egy zselés tollat :D Nagyon ügyes vagy.

    VálaszTörlés
  2. Szemléletes bemutató :) Pont szájat nem akarok a körmömre, de bármilyen minta felvarázsolható így, szuper!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...